Ved prøvesamlingen, viste det sig at dækket havde trukket sig 17
mm. sammen i siderne. Da dækkets bredde ikke er til at ændre,
pressede
jeg skroget sammen og fikserede det med svejsetråd og nogle tilfældige plasticstykker holdt sammen med
kronmuffer. Der i øvrigt
efterfølgende gjorde det nemmere at
samle dæk og skrog, fordi plasticstykkerne virkede styrende så
dækket ikke skred sidelæns under
sammenlimningen. At kajakken blev 17 mm. smallere har jeg ingen fornemmelse af
betyder noget. Årsagen til at dækket "krympede" er at
der gik for lang tid
mellem ud- og indvendig laminering.
|
Ved sammenlimningen af dæk og skrog spændes emnerne sammen med
alle til rådighed stående midler
Efter afslibning af samling limes en 5 cm.
glasfiberstrimmel ud- og indvendig på samlingen.
|
|
|
Strimlens overgange slibes og får
de obligatoriske 3 lag epoxy.
Pladen af lister og glasfiber er
stor nok til 2 skot. |
|
|
Dæksbjælken skal kunne bære mine
90 kg. Den har holdt ind til nu.
Begyndelse til lændestøtte.
Listerne kan næsten bruges til alt. |
|
|
Lændestøtten er færdig. Sædet formes af celleplast.
Sædet er tilpasset min anatomi. |
|
Et godt sted at være
|
Foto: Henrik Kronborg Nielsen
Jomfrusejladsen den 6. juni 2006. Fra en pause på en ø i Nakskov
Fjord. |
|
2004 byggede jeg modellen Smart,
den endte med at veje
20 kg. Denne kajak har jeg bestræbt mig på at
bygge let, den vejer 16 kg., hvilket jeg er godt tilfreds med.
næste